Friday, August 26, 2011

Where are we?

Assalamua'alaikum..

Zaman kegemilangan Abbsiyah...~

Perisik dari Parsi pergi ke petempatan masyarakat, dia melihat seorang budak lelaki menangis, dan apabila ditanya sebabnya, dia jawab : " aku menangis kerana tidak boleh menyertai  JIHAD, mak aku menyuruh aku menghabiskan khatam Al-Quranku.."

Zaman kejatuhan Abbsiyah....~

Seorang lagi perisik dari Parsi pergi ke petempatan masyarakat, dia melihat seorang budak lelaki menangis, dan apabila ditanya sebabnya, dia jawab: " aku menangis kerana emakku tidak membelikan aku hamba wanita untukku..." Perisik itu pun berkata kepada raja Parsi " ini lah waktu yang sesuai untuk menyerang umat Islam..."

Bila direnungkan kembali..dimanakah kedudukan kita, menangis kerana dunia mahupun kerana Akhirat? :)

Nia ~ :)