Tuesday, January 24, 2012

2012 :)

Assalamu'alaikum w.b.t :)

Sebelum itu, aku nak panjatkan kesyukuran ke hadrat Ilahi kerana telah merealisasikan impian aku. Ya Allah, terima kasih kerana menganugerahkanku 8A dalam PMR aku :) .

Baru boleh mula. Ehem, Bismillahirrahmanirrahim..

2012, well. I'm form 4 this year. Dah naik upper form doe! Huh! I wonder camna aku nak hidup dalam ke'upper form'an nie? Dah la banyak esei, benda alah bertulis. Aku dah la 'suka' benda tu! Time tunggu result PMR, aku paling takut subjek BM coz aku rasa aku buat entah apa-apa. Guess what? Aku siap mimpi aku dapat 7A 1B. B for BM. Gggrr~ kencing berlari aku takut punya pasal :D
Congratulation to my school, Sekolah Menengah Sains Tun Syed Sheh Shahabudin for being the first school for PMR in Penang. Sedih, aku tak dapat nak merasa camna ambil result dengan kekawan. Camna rasa debaran di bawah menunggu saat-saat adakah nama aku akan disebut untuk pelajar yang mendapat 8A?
Instead, aku menggelupur dalam kereta dalam perjalanan nak balik Penang from Perak sambil menunggu berita daripada member aku. Huh! Well, that's 2011 punya story.

4/1/2012, Rabu.. Hari kemasukan tingkatan satu. Selamat datang adek-adek! Setiap pelajar tingkatan 4 akan mendapat seorang adik angkat. Aku sendiri pun dapat seorang adik angkat. Tapi kan, malangnya.. dalam tempoh 2 minggu ja, adik aku dah menggelupur homesick, nak pindah. Sampai cikgu kaunseling panggil aku suruh pujuk budak tu jangan pindah. Aduh, aku mana la reti nak buat benda alah nie. Aku sendiri pun tak ada adik kandung. Dah la budak tu stok-stok senyap,sopan,tak banyak cakap, dapat akak angkat macam aku nie yang banyak merapu! hehe :) Paling teruk sekali, aku tak tau pun adik aku pindah. Sampai la ada junior form3 nie datang jumpa aku cakap adik aku dah pindah. Apa reaksi aku? " Oh, ya ka? Tak tau pun." Wuish! apa jenis kakak la aku nie? Tak berwibawa langsung!

Becoming 31/1/2012, Selasa.. Kemasukan pelajar tingkatan 4 pula. Kena ambil kawan angkat pula. Btw, welcome 'FRESHIE' :)
Semoga anda membuat keputusan yang tepat !

- Tammat -